Θεωρία Παιγνίων και Αποφάσεων σε Συστήματα Υπηρεσιών
Πρόγραμμα
Προπτυχιακό
Περιοχές
Πληροφοριακά Συστήματα
Περιγραφή
Οι στρατηγικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ πολλαπλών οντοτήτων είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό των συστημάτων υπηρεσιών. Η θεωρία Λήψης Αποφάσεων αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την κατανόηση και ανάλυση μοντέλων που περιγράφουν τέτοιου είδους αλληλεπιδράσεις. Το μάθημα περιλαμβάνει βασικές έννοιες της επιστήμης των υπηρεσιών και μια εισαγωγή στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε πολύπλοκα προβλήματα επιχειρηματικού μετασχηματισμού με τη χρήση των ΤΠΕ.
Στο μάθημα παρουσιάζονται τα ακόλουθα θέματα: εισαγωγικές έννοιες της επιστήμης υπηρεσιών, κατανόηση των διαφορών της Νέας Οικονομίας από τον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας της αγοράς, επισκόπηση των μοντέλων λήψης αποφάσεων σε συνθήκες αβεβαιότητας, εισαγωγικές έννοιες της θεωρίας παιγνίων και εφαρμογές τους σε συστήματα υπηρεσιών όπως είναι τα συστήματα μεταφορών, συστήματα υπηρεσιών υγείας κ.α.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Γνώση: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, ο φοιτητής έχει αποκτήσει γνώσεις στη μοντελοποίηση προβλημάτων Θεωρίας παιγνίων και Θεωρίας αποφάσεων και την εφαρμογή τους στα συστήματα υπηρεσιών. Κατανόηση: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, ο φοιτητής έχει επιτύχει μία σε βάθος κατανόηση των μεθόδων ανάλυσης και υπολογισμού επίλυσης συγκεκριμένων προβλημάτων από τα συστήματα υπηρεσιών αλλά και του τρόπου σκέψης πάνω στη Θεωρία παιγνίων και στη Θεωρία αποφάσεων. Εφαρμογή: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, ο φοιτητής είναι σε θέση να επαναχρησιμοποιήσει υφιστάμενες μεθοδολογίες και εργαλεία ώστε να παράξει λύσεις για την επίλυση ειδικών εκδοχών συγκεκριμένων προβλημάτων Θεωρίας παιγνίων και Θεωρίας αποφάσεων στα συστήματα υπηρεσιών. Ανάλυση: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, ο φοιτητής είναι σε θέση να αναλύσει καταστάσεις και προβλήματα Θεωρίας παιγνίων και Θεωρίας αποφάσεων με ένα αφαιρετικό τρόπο σκέψης και να δώσει λύσεις στα προβλήματα αυτά. Σύνθεση: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, ο φοιτητής είναι σε θέση να συνδυάσει επιμέρους εργαλεία και μεθοδολογίες ώστε να επιτύχει την επίλυση σύνθετων προβλημάτων Θεωρίας παιγνίων και Θεωρίας αποφάσεων στα συστήματα υπηρεσιών. Αξιολόγηση: Έχοντας παρακολουθήσει και επιτύχει στο μάθημα, ο φοιτητής είναι σε θέση να μετρήσει/ποσοτικά αποτιμήσει την ποιότητα των λύσεων προβλημάτων Θεωρίας παιγνίων και Θεωρίας αποφάσεων.
Αξιολόγηση:
Λεπτομέρειες για την βαθμολόγηση του μαθήματος περιέχονται στην ιστοσελίδα του μαθήματος
ECTS
6
Προαπαιτούμενα
ΗΥ-217, ΗΥ-317
Κατάλογος μαθημάτων
A+
A-
Τα μαθήματα του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών κωδικοποιούνται με τα γράμματα "ΗΥ" και με τρία ψηφία. Το πρώτο ψηφίο δηλώνει το έτος κατά το οποίο συνήθως παρακολουθείται το μάθημα, το δε δεύτερο την επιστημονική περιοχή του μαθήματος:
Πρώτο Ψηφίο
Κανονικό Έτος Παρακολούθησης
1,2,3,4
Πρώτο, Δεύτερο, Τρίτο, Τέταρτο
5,6
Μεταπτυχιακά μαθήματα
7,8,9
Ειδικά θέματα
Δεύτερο Ψηφίο
Επιστημονική Περιοχή
0
Εισαγωγικά - Γενικά
1
Υπόβαθρο (Μαθηματικά, Φυσική)
2
Υλικό και Συστήματα Υπολογιστών
3
Τηλεπικοινωνίες και Δίκτυα
4,5
Συστήματα Λογισμικού και Εφαρμογές
6
Πληροφοριακά Συστήματα
7
Υπολογιστική Όραση και Ρομποτική
8
Αλγοριθμική και Θεωρία Υπολογισμού
9
Ειδικές Εργασίες
Ακολουθούν συνοπτικοί κατάλογοι κατά κατηγορίες των μαθημάτων του προγράμματος βασικών σπουδών του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μαθήματα των οποίων οι κωδικοί αρχίζουν με "ΜΕΜ" ή "ΦΥΣ" διδάσκονται από το Τμήμα Μαθηματικών Εφαρμοσμένων Μαθηματικών ή το Φυσικό αντιστοίχως και αναφέρονται με τους οικείους κωδικούς. Τα προαπαιτούμενα που αναφέρονται μέσα σε παρενθέσεις συνιστώνται έντονα, αλλά δεν είναι υποχρεωτικά.