Πίνακας περιεχομένων
νέες τεχνολογίες και μάθηση
Η μαθησιακή διαδικασία
νέες τεχνολογίες - μάθηση
Πρόσκτηση γνώσεων από υποκείμενα που μαθαίνουν
1. η δραστηριότητα του μαθητευόμενου
2.η προσφορά ευνοϊκών για τη μάθηση καταστάσεων
3. η διαμεσολάβηση του ενήλικα
4. η χρήση της γλώσσας
Ιστορική αναδρομή
Η σχολή της συμπεριφοράς (beheviorism)
Για τους συμπεριφοριστές:
Νόμοι της ανθρώπινης συμπεριφοράς (συμπεριφοριστές)
μελέτη της ενεργούς συμπεριφοράς
Μάθηση (σχολή της συμπεριφοράς)
Κύρια θέση της σχολής της συμπεριφοράς
αρχές της μάθησης (B. Skinner):
Οι γνωστικές (cognitive) θεωρίες
Α. στρουκτουραλισμός
Γνώσεις
Βασικές αρχές θεωρίας του Piaget
Η έννοια του σχήματος
περιόδοι διανοητικής ανάπτυξης
αισθησιοκινητική νοημοσύνη (0 - 2 ετών)
προσυλλογιστική σκέψη (2-7 ετών)
συλλογιστική σκέψη (7-11 ετών)
αφαιρετική σκέψη ή τυπικοί συλλογισμοί (11-15 ετών)
Β. το μοντέλο της “επεξεργασίας των πληροφοριών”
Βασικοί εκπρόσωποι:
Πως αναπαρίστανται οι γνώσεις
Βασικές αρχές του μοντέλου
Γνώσεις (επεξεργασία των πληροφοριών)
Αναπαραστάσεις (επεξεργασία των πληροφοριών)
Γ. ο συνδετικισμός (connexionism)
Νευρωνικά (ή συνδεσιακά) δίκτυα
Λειτουργία νευρωνικών δικτύων (1)
Λειτουργία νευρωνικών δικτύων (2)
Βιολογικό υπόβαθρο
|
Συντάκτης: Βασίλης Κόμης
Email: komis@csd.uch.gr
Κεντρική σελίδα: http://www.csd.uch.gr/~komis
|