νέες τεχνολογίες και μάθηση

20/5/1999


Κάντε κλικ εδώ για να ξεκινήσετε


Πίνακας περιεχομένων

νέες τεχνολογίες και μάθηση

Η μαθησιακή διαδικασία

νέες τεχνολογίες - μάθηση

Πρόσκτηση γνώσεων από υποκείμενα που μαθαίνουν

1. η δραστηριότητα του μαθητευόμενου

2.η προσφορά ευνοϊκών για τη μάθηση καταστάσεων

3. η διαμεσολάβηση του ενήλικα

4. η χρήση της γλώσσας

Ιστορική αναδρομή

Η σχολή της συμπεριφοράς (beheviorism)

Για τους συμπεριφοριστές:

Νόμοι της ανθρώπινης συμπεριφοράς (συμπεριφοριστές)

μελέτη της ενεργούς συμπεριφοράς

Μάθηση (σχολή της συμπεριφοράς)

Κύρια θέση της σχολής της συμπεριφοράς

αρχές της μάθησης (B. Skinner):

Οι γνωστικές (cognitive) θεωρίες

Α. στρουκτουραλισμός

Γνώσεις

Βασικές αρχές θεωρίας του Piaget

Η έννοια του σχήματος

περιόδοι διανοητικής ανάπτυξης

αισθησιοκινητική νοημοσύνη (0 - 2 ετών)

προσυλλογιστική σκέψη (2-7 ετών)

συλλογιστική σκέψη (7-11 ετών)

αφαιρετική σκέψη ή τυπικοί συλλογισμοί (11-15 ετών)

Β. το μοντέλο της “επεξεργασίας των πληροφοριών”

Βασικοί εκπρόσωποι:

Πως αναπαρίστανται οι γνώσεις

Βασικές αρχές του μοντέλου

Γνώσεις (επεξεργασία των πληροφοριών)

Αναπαραστάσεις (επεξεργασία των πληροφοριών)

Γ. ο συνδετικισμός (connexionism)

Νευρωνικά (ή συνδεσιακά) δίκτυα

Λειτουργία νευρωνικών δικτύων (1)

Λειτουργία νευρωνικών δικτύων (2)

Βιολογικό υπόβαθρο

Συντάκτης: Βασίλης Κόμης

Email: komis@csd.uch.gr

Κεντρική σελίδα: http://www.csd.uch.gr/~komis